De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens EX845LYC1E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

h************@t************ 15-01-2022

Geschreven voor: Siemens EX845LYC1E

Deze kookplaat nieuw gekocht bij een nieuwe keuken.
De talloze functies worden amper gebruikt. Gewoon koken dus. Nadeel is dat hij toch relatief weinig plek heeft voor 4 pannen en dat de achterste pannen niet snel goed opwarmen bij gebruik van 4 pitten tegelijk.
Timer instellen zou ook wel iets gebruiksvriendelijker kunnen.
Boost functie werkt wel goed.

Na 3 jaar wil de plaat echter niet meer normaal functioneren en geeft hij alleen waarschuwing piepjes en flikkerende indicaties zonder te functioneren.
Aanvankelijk konden we hem nog resetten door de hoofdschakelaar in de meterkast even aan en uit te zetten.
Na verloop van tijd lukte dat ook niet meer. Uiteraard is de garantie natuurlijk maar 2 jaar.
Eerlijk gezegd had ik dat niet van een goed merk als Siemens verwacht.
De reputatie en betrouwbaarheid stond bij ons voorop waardoor we geneigd waren wat meer uit te geven voor zo’n apparaat maar de reputatie is helaas ernstig geschaad. (Mede omdat de nieuwe afzuigkap van Siemens gelijksoortige kuren vertoond als het gaat om storingsmeldingen).
Ons oude gas fornuis van de IKEA heeft het wel 25 jaar onafgebroken gedaan…..inductie koken is dus wel heel duur op deze manier.

Pluspunten

• Boost functie

Minpunten

• Betrouwbaarhied